Per citar aquesta publicació

Equip editorial (2017) "Comunicat d’Ab Origine arran de l'empresonament d’una part dels membres del Govern de Catalunya", Ab Origine Magazine, Actualitat(03 Novembre) [en línia].
Tags

Comunicat d’Ab Origine arran de l’empresonament d’una part dels membres del Govern de Catalunya

Davant dels fets succeïts ahir l’equip editorial d’Ab Origine vol manifestar un seguit de consideracions:

Certament, creiem que l’anàlisi de la Història exigeix llunyania i serenor per refredar i fer més comprensible una realitat ardent i canviant. Tanmateix, encara que cremi, la realitat no és ahistòrica i les no-posicions no existeixen. És per això que considerem que els historiadors no podem amagar-nos rere llibres ni tancar-nos en despatxos. És necessari que ens posicionem fermament per la democratització de la societat, contra l’autocràcia i les agressions envers els pobles.

És per això que fem palès el nostre compromís inequívoc amb la defensa del país, la democràcia, la llibertat d’expressió i el dret a decidir de la ciutadania. Motiu pel qual rebutgem la detenció absolutament desproporcionada i injusta de càrrecs electes catalans. Exigim a l’Estat Espanyol que posi en llibertat a Jordi Turull, Raül Romeva, Josep Rull, Dolors Bassa, Joaquim Forn, Carles Mundó i Meritxell Borràs, escollits democràticament com a representants del poble de Catalunya. Així mateix, també demanem l’alliberament de Jordi Cuixart i Jordi Sánchez, presidents d’Òmnium Cultural i l’Assemblea Nacional Catalana respectivament.

Entenem que la privació de llibertat a la qual se’ls ha sotmès es fonamenta en raons estrictament polítiques i ideològiques. Sota el nostre punt de vista, la responsabilitat de resoldre aquesta classe de conflictes no s’hauria de derivar mai a mans dels tribunals. En conseqüència, fem una crida la mobilització popular en defensa dels drets democràtics i al cessament immediat de la repressió.

No deixarem de sentir que l’únic que s’està fent és aplicar la llei, com a historiadors no podem obviar que tots els règims polítics, democràtics o no, han tingut un corpus legal que els justificava, un conjunt de normes teòricament inamovibles que han sigut canviades quan han perdut legitimitat i certs grups socials s’hi han oposat. Els règims, però, quan tenen mancances democràtiques, s’oposen a aquests canvis, com estem veient aquests dies.

El nostre projecte enfonsa les seves arrels en el passat per analitzar-lo i difondre’n la seva vinculació amb el present. Creiem en la potencialitat transformadora de la ciència històrica. Per nosaltres és difícil concebre moltes de les decisions adoptades en els darrers dies per l’Estat Espanyol. Observem amb perplexitat i preocupació la deriva autoritària i repressora adoptada, la mateixa que permet l’existència de presos polítics en ple segle XXI.

Volem expressar el nostre suport als encausats. Enviar-los tot l’afecte i escalf; també als seus familiars i amics.

Ab Origine, 3 de novembre de l’any 2017.

Tags

Comparteix i comenta-ho a les xarxes

Compartició en twitter
Compartició en facebook