Els cañaris: canvis i continuïtats entre els segles XV i XVI Publicat el 15 de desembre de 2019 El territori que ocupa l’actual Equador va començar a poblar-se el 3000 aC. amb pobles d’agricultors que ja utilitzaven la ceràmica.
La conquesta carolíngia de Barxiluna Publicat el 15 de desembre de 2019 Conquesta de Jerusalem de Carlemany. Miniatura d'un manuscrit francès del segle XV. No hi ha (o no s'ha trobat) cap representació gràfica de la conquesta de Barcelona del 801, però aquesta miniatura és prou il·lustrativa de l'èpica amb la qual s'envolta un setge.
Un precedent dels camps de concentració: la Segona Guerra Bòer (1899-1902) Publicat el 15 de desembre de 2019 A mitjans del segle XVII a l’actual Sud-àfrica, en aquell moment territori britànic, s’hi van assentar colons neerlandesos, posteriorment anomenats bòers o afrikàners, que temps després van fundar dos estats independents.
La irrupció d’Herri Batasuna en el tauler polític basc de la Transició Publicat el 15 de desembre de 2019 Cap a mitjans de 1978 les forces polítiques basques es trobaven en una situació força complicada. Havent passat un any de les eleccions generals del 1977, cap dels partits sabia exactament quines serien les seves expectatives electorals ni el seu sostre demoscòpic.
Article La Xina dels Han i la constitució de la ruta de la seda en temps de Han Wudi Publicat el 15 de desembre de 2021
Entrevista «La violència va estabilitzar la Transició» – Una entrevista a Xavier Casals Publicat el 15 de juny de 2017